Technologie Management
Image default
Aanbiedingen

9 mythes over website-ontwikkeling

Tegenwoordig is de overgrote meerderheid van de ondernemers zich duidelijk bewust van de noodzaak om hun bedrijf op het netwerk te presenteren door middel van het opzetten en promoten van een gespecialiseerde website. Een site is tenslotte in zekere zin een bijkomend kantoor en een winkel die de klok rond werkt en een minimum “huur” -vergoeding vereist (dwz hostingkosten), het is een consultant die zonder salaris werkt en het is een advertentieplatform dat een bedrijf promoot zonder tussenpersonen. Veel mensen hebben echter een misverstand over wat deze site zou moeten zijn en hoe deze te maken. Vandaag analyseren we de meest voorkomende misvattingen van klanten op dit punt.

De site kan door uzelf worden gemaakt, of in ieder geval goedkoper dan die van u

Niet verstoken van een aanzienlijk deel van de eerlijkheid, is het gezegde “Als je wilt dat iets gedaan wordt, doe het zelf” niet altijd relevant. Ja, er zijn gratis hosting- en websitebouwers waarmee u, met bepaalde mogelijkheden, maar zonder geavanceerde kennis, zelf een website kunt maken. Maar een site gemaakt door niet-professionals valt op het eerste gezicht op voor een simpele gebruiker en wekt helemaal geen vertrouwen, heeft veel functionele beperkingen en een aantal andere nadelen.

Het maken van websites is een moeizaam proces, met een professionele aanpak waarbij een brede groep specialisten van verschillende richtingen betrokken is. Daarom zal het zonder diepgaande kennis en professionele vaardigheden niet werken om zelf een website te maken zodat deze aan alle eisen van moderne klanten voldoet.

Op internet kunt u ook veel voorstellen vinden voor het maken van sites voor “goedkoop”. In dit opzicht zijn veel klanten van mening dat u voor ongeveer 10.000 roebel een uitstekende kant-en-klare website kunt maken. De naïviteit van zulke mensen is waarschijnlijk alleen voor hen onbegrijpelijk.

Ik heb geen mobiele optimalisatie nodig

Werkelijk? Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone en de meeste actieve internetgebruikers gebruiken regelmatig mobiele gadgets om toegang te krijgen tot het netwerk. Bovendien was volgens een interessant onderzoek van het bekende bedrijf StatCounter, dat webverkeer analyseert, in 2016 het gebruik van internet op mobiele apparaten groter dan dat op een desktopcomputer. Met het verstrijken van de tijd heeft deze trend zich alleen maar ontwikkeld en zal deze blijven groeien. Het optimaliseren van websites voor mobiel is om een ​​aantal andere belangrijke redenen buitengewoon belangrijk:

Volgens een onderzoek van ING, een groot Nederlands financieel conglomeraat, doet 42% van de mensen die winkelen op een smartphone dat impulsief. Dat wil zeggen dat mensen die vanaf een mobiele telefoon naar de site gaan, eerder bereid zijn om te kopen dan degenen die vanaf een pc op internet surfen.

Het optimaliseren van een site voor mobiele apparaten biedt gebruikers een goede gebruikerservaring (UX), zodat ze zich op hun gemak voelen tijdens het browsen op uw site.

Door de toename van bezoekers die de site rechtstreeks verlaten vanaf de inlogpagina of die niet meer dan één pagina van de site hebben bekeken, worden bronnen die niet zijn aangepast voor verschillende gadgets verlaagd in de ranking van zoekmachines.

Het is heel gemakkelijk om inhoud voor de site samen te stellen

Bij het ontwikkelen van een website loopt het schrijven van content vaak vertraging op. Klanten willen niet veel praten over de specifieke kenmerken van hun bedrijf en zijn bereid om het maken van inhoud voor hun site toe te vertrouwen aan een goedkope copywriter. Dit heeft onaangename gevolgen. Inhoud is het belangrijkste dat de gebruiker aantrekt en moet in eerste instantie worden gepland. Een externe copywriter kent uw product of bedrijf nauwelijks beter dan u. Weet je, soms schaamt het zich niet en is het zelfs nodig om de kikker te zijn die zijn moeras prijst. Probeer daarom, wanneer u contact opneemt met de site-ontwikkelaars, de informatie voor te bereiden die u aan de klant wilt overbrengen. En op basis daarvan kunnen copywriters en contentmanagers op de meest effectieve en aantrekkelijke manier content op uw site creëren en presenteren.

Hoe complexer de site, hoe beter

Een oververzadigde website met verschillende functionaliteiten heeft vaak een negatieve impact op de klant. Door verschillende “functies” aan de site toe te voegen, kunt u potentiële klanten zo misleiden dat ze niet begrijpen welk product u aanbiedt en hoe ze het moeten kopen. Veel onnodige opties brengen klanten in verwarring en verlaten de site en gaan naar concurrenten. Zoals u weet, is minder meer. Soms is een eenvoudig maar goed uitgewerkt ontwerp voldoende voor de klant om een ​​duidelijk idee te hebben van wat u aanbiedt, waarom hij het nodig heeft en waarom het de moeite waard is om van uw aanbod te profiteren.

Een mooie site is een garantie voor goed verkeer

Helaas is het niet zo eenvoudig. Een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website alleen is niet voldoende om stabiel en volumetrisch verkeer te bieden. Naast ontwerp en bruikbaarheid zijn er nog andere factoren waarmee rekening moet worden gehouden om het verkeer en de conversieratio’s te verhogen. Onder hen:

  • sterke domeinnaam;
  • hoogwaardige webhosting;
  • algemene beschikbaarheid van de site;
  • inhoud kwaliteit;
  • zoek machine optimalisatie;

Als de site klaar is, kun je er niets meer mee doen

Het maken van websites is slechts het begin van zijn leven. En om het effect te laten sorteren vanuit zijn bestaan, is het noodzakelijk om voor zijn promotie te zorgen. Het moet regelmatig worden bijgewerkt, dynamisch zijn in lijn met het bedrijf dat u vertegenwoordigt en de klant laten zien dat u altijd onderweg bent. Onthoud dat het niet updaten van uw site het vertrouwen zal verminderen en uiteindelijk uw concurrentievermogen op internet zal verliezen.

Het bureau is verplicht om het project eindeloos opnieuw uit te voeren totdat ik het leuk vind

Elke webstudio heeft voorbeelden uit de praktijk waarin de klant de neiging heeft om alleen te vertrouwen op zijn eigen ideeën, die lang niet altijd gebaseerd zijn op de algemene gedragsmodellen van internetgebruikers, en van de uitvoerders eisen dat ze deze strikt naleven. De aannemer is het soms oneens, vertrouwend op zijn ervaring en statistieken en anticipeert op toekomstige problemen, en geeft soms toe aan de druk van de klant. Het laatste geval leidt vaak tot slechte resultaten, omdat de voorspellingen van de webontwikkelaar uitkomen en de klant na ontvangst van het gewenste ontwerp niet de gewenste conversie ontvangt. Vertrouw bij het contacteren van een webstudio op de aanbevelingen van specialisten, net zoals u artsen vertrouwt wanneer u contact opneemt met een ziekenhuis.

Bij webstudio’s en digitale bureaus kun je altijd een flinke korting krijgen

Deze misvatting komt veel voor bij degenen die zich bezighouden met groothandelsaankopen. Bij webontwikkeling gaat het niet om kopen en verkopen met markeringen. Dit is een complex van diensten, waarbij diverse specialisten betrokken zijn, die elk een salaris moeten betalen. Het moet duidelijk zijn dat de service niet streamt en dat de meeste studio’s niet meer dan 5-30 sites per jaar in dienst hebben. Het komt natuurlijk voor als een klant iets nodig heeft waarvoor de studio de juiste voorbereidingen en ervaring heeft. Maar meestal geldt: hoe groter het project, hoe meer individualiteit het aanneemt tijdens de uitvoering. En een individuele “handmatige” aanpak is duur.

Laten we beginnen en we zullen de functionaliteit in het ontwikkelingsproces definiëren

Nee, zo werkt het niet. De ontwikkeling voorziet in een strikte volgorde van acties. En het verlangen om “op de een of andere manier te beginnen” moet worden bestreden. Er moet maximale aandacht worden besteed aan de uitwerking van technische specificaties. Vaak gaat de klant ervan uit dat het in de eerste fasen niet nodig is om in de details te duiken, na te denken over de functionaliteit en de technische specificatie te bestuderen bij het overeenkomen, aangezien het tijdens het werk altijd mogelijk zal zijn om iets toe te voegen of te wijzigen. Tegelijkertijd lijkt het hem ook dat de deadlines en het gebudgetteerde budget niet wezenlijk zullen veranderen. Maar aanvullende functionaliteit of eventuele wijzigingen kunnen de structuur ernstig beïnvloeden en veel tijd vergen om te worden ingevoerd, en daardoor de werkkosten verhogen. Daarom proberen we in de beginfase overeenstemming te bereiken over de definitieve versie van de inhoud en de deelname en betrokkenheid van de klant bij het werk aan het project te maximaliseren.

Gevolgtrekking

Internet is een onderdeel geworden van het leven van een modern persoon en het bezoeken van websites is een onderdeel geworden van het gebruikelijke tijdverdrijf op het werk en in de rust. Elke organisatie, bedrijf of firma, als het geen eigen internetbron heeft, denkt er tenminste over na, omdat het niet langer mogelijk is om concurrentievoordelen te behouden zonder online te zijn.

Het bouwen van een website vereist strategisch denken en diepgaande kennis van de praktijken in de sector en markttrends. Als u wilt dat professionals uw site ontwikkelen, vertrouw deze taak dan toe aan specialisten.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

9 mythes over website-ontwikkeling

website ontwerpen

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/