Verhoog uw winkelconversie met een klantenteller

Het tellen van klanten in retail is en blijft ontzettend belangrijk voor het creëren van belangrijke inzichten. Of u nu een kleine winkel heeft of een groot winkelcentrum beheert, bezoekersdata geven ontzettend veel waardevolle informatie die kan helpen in uw besluitvorming. Omzet is namelijk lang niet meer de enige graadmeter als het gaat om het meten van winkelprestaties. Bezoekersdata van hoge kwaliteit helpt elke retailer in de grote uitdaging om bezoekers om te zetten in terugkerende kopers.

Het analyseren van de verhouding tussen het aantal winkelbezoeken en de daadwerkelijke verkopen is één van de onmisbare factoren in een bezoekersanalyse. Online dashboards maken data inzichtelijk en maken het mogelijk om data van meerdere locaties of langere tijdsperiodes te analyseren en vergelijken. U ziet in één duidelijk overzicht wat er zich op uw locatie afspeelt.  

Waardevolle inzichten om uw klanten te begrijpen

Het belang van data  draait niet om hoeveel data je hebt, maar om wat je ermee doet. Het analyseren, interpreteren en toepassen van data biedt kansen voor verbetering en geeft u de tools om gefundeerde en weloverwogen beslissingen te nemen.Bezoekerstelsystemen kunnen u helpen met het:

  • Optimaliseren van verkopen: door een klantenteller te gebruiken kunt u zowel de conversieratio als de misgelopen verkoopkansen meten. De data die door deze tellers worden verstrekt, geven u een duidelijk beeld van de hoeveelheid bezoekers van uw winkel en het aantal verkopen die daadwerkelijk zijn voltooid. Ook is het mogelijk om speciale koopjes en aanbiedingen op strategische plekken te plaatsen zoals bij de kassa. Presenteer de juiste artikelen op de juiste plekken om meer verkopen te genereren. Wanneer een bezoeker een klant wordt, is de kans op herhaling groter. De ‘traffic’ in uw winkel bepaalt de potentie van het succes van uw winkel of winkelcentrum.
  • Evalueren van marketingcampagnes: het is mogelijk dat u onlangs een uitgebreide marketingcampagne heeft gelanceerd. Met een klantenteller krijgt u een beter idee van de effectiviteit en de impact van marketingcampagnes. Zo kunt u in de toekomst uw marketingbudget slim uitgeven.  
  • Boosten van winkelacties: klantentellers helpen u bij het gericht verbeteren van instore-activiteiten zoals personeelsbezetting, de beste openingstijden, design en logistiek. In tegenstelling tot online winkels is het voor fysieke winkels mogelijk om het verkoopproces te sturen met persoonlijk contact. Zorg er daarom voor dat u de juiste data heeft om het ook echt persoonlijk te maken om het optimale uit uw locatie te halen. Weet u bijvoorbeeld inmiddels hoeveel klanten er op een bepaald tijdstip in uw winkel verwacht worden? Zorg dan dat er voldoende personeel aanwezig is om uw klanten tevreden te houden zodat ze blijven terugkomen.  

Een effectieve manier van bezoekers tellen

Beslissingen maken op basis van bezoekersaantallen begint bij nauwkeurig en zorgvuldig tellen. Het bijhouden van dit soort statistieken op de langere termijn zal een grote impact hebben op de kennis van uw retail locatie. De belangrijkere vraag is misschien wel: kan uw winkel of winkelcentrum het zich permitteren om géén klantenteller te gebruiken?