Het is al een tijd aan de hand, een krappe arbeidsmarkt. Veel bedrijven in Nederland hebben er last van bij het zoeken naar nieuw personeel. Maar toch moet je de arbeidsmarkt op om te zoeken naar nieuw personeel. Want jouw bedrijf mist de marketing kennis die nodig is om verder te groeien. We kunnen je vertellen dat het echt wel mogelijk is om een geschikte kandidaat te vinden voor je openstaande marketingfunctie. Hoe? In dit artikel vertellen we op welke manieren jij die ene vacature kunt vullen. Ga je voor vast of tijdelijk? Voor je start met zoeken naar nieuwe marketing talenten, is het slim om eerst goed te kijken naar welke taken er verricht moeten worden. Is het eenmalig project? Of gaat het om meerdere werkzaamheden waar een marketingprofessional bij nodig is? Zoek je bijvoorbeeld iemand naar een interim tijdens zwangerschapsverlof, dan kan een tijdelijke kracht beter zijn. Zoek je iemand die een nieuwe functie moet vervullen, dan is een vaste kracht handiger. Heb je goed in kaart gebracht wie je nodig hebt? Dan is het makkelijker om een besluit te nemen wat voor soort vacature er vervuld moet worden. Schrijf een pakkende vacaturetekst Zoals al eerder aangegeven, is de arbeidsmarkt op dit moment overvol. Je moet de strijd aangaan met andere bedrijven die op zoek zijn naar marketing talenten. Een manier om dit te doen, is door een sterke vacaturetekst te schrijven. Hiermee zorg je er niet alleen voor dat je er meer uitspringt ten opzichte van je concurrenten, maar ook dat je een kandidaat eerder overtuigt voor jou te kiezen. Heel belangrijk bij het schrijven van een vacaturetekst is dat je eerlijk blijft. Je kunt de functie wel leuker maken dan het is, maar dan loop je risico de verkeerde kandidaten aan te trekken. Deze passen misschien niet bij je huidige teamsamenstelling. Wees dus eerlijk maar zorg er wel voor dat je de functie aantrekkelijk beschrijft. Laat zien hoe de rol eruit ziet, beschrijf de doorgroeimogelijkheden en vraag ook wat je van de professional verwacht. Ze zullen eerder overtuigd worden door een uitdagende vacature. Wil je een groter bereik? Ga adverteren! Ben je bezig met adverteren maar wil het maar niet opschieten? Dan is het handig om je bereik te vergroten. Hoe? Er zijn hierbij meerdere mogelijkheden. Je kunt beginnen met adverteren. Dit kun je online maar ook offline doen. Je kunt je vacature betaald wegzetten op social media, of je laat al je collega’s de vacature delen op hun LinkedIn. Zo maak je zonder al te veel moeite je bereik groter. Het online targeten met vacatures zorgt ervoor dat je vacature bij de juiste doelgroep komt. Dit is een handig trucje binnen werving en selectie marketing. Zoek hulp bij het vinden van een kandidaat Het kan voorkomen dat je na het opvolgen van alle tips, nog steeds geen geschikte kandidaat hebt gevonden. Dan is het wellicht verstandig om hulp in te schakelen om de vacature te vullen. Je kunt eraan denken om een extern bureau in te schakelen voor de recruitment. Zij helpen je dan nog sneller tot een kandidaat te komen die aan alle gewenste eisen voldoen. Ongeacht of het om een vaste of interim professional gaat. Zo heb je binnen no-time een nieuwe marketing topper in je organisatie! We hopen je zo voldoende tips te hebben gegeven om een geschikte kandidaat te vinden. We wensen je veel succes met de zoektocht! |
https://www.technologie-management.nl/versterking-van-je-marketingteam/ |
