Winkelen in tijden van de Covid-19 pandemie is een stuk anders dan voorheen. Nu steeds meer winkels weer (gedeeltelijk) open kunnen, is het belangrijk dat dit op een veilige manier gebeurt. Het laatste wat u als winkelier wil, is dat klanten of personeel een onveilig gevoel in uw winkel krijgen. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat de risico’s op besmettingen zo klein mogelijk blijven. Hiervoor dienen klanten en personeel 1.5 meter afstand van elkaar te kunnen behouden, wat alleen mogelijk is wanneer het aantal bezoekers per vierkante meter beperkt blijft. Maar hoe zorgt u hiervoor? Dit kan door middel van een actief deurbeleid in uw winkel. Wat is een actief deurbeleid?Om de benodigde afstand van 1.5 meter te kunnen garanderen in uw winkel is het nodig dat een actief deurbeleid zal worden gevoerd zodat het aantal bezoekers per vierkante meter beperkt blijft. Bij een actief deurbeleid houdt u als winkelier in de gaten of de benodigde ruimte in uw winkel aanwezig is. Dit kunt u doen door de in- en uitgaande bezoekers in uw winkel te tellen. Dit is erg belangrijk en zal daarom ook met nauwkeurigheid moeten gebeuren. In een kleinere winkel met weinig bezoekers is dit wellicht niet zo lastig, maar voor een winkel met een ruim aantal bezoekers kan dit een grote uitdaging zijn. Een telsysteem kan de oplossing bieden. Hoe kan een telsysteem helpen bij een actief deurbeleid?Een telsysteem houdt automatisch het aantal bezoekers bij dat de winkel in gaat en weer verlaat. Hierdoor bent u altijd op de hoogte van het aantal bezoekers in uw winkel en voorkomt u dat er te veel bezoekers per vierkante meter in de winkel aanwezig zijn. Daarnaast is het mogelijk om een maximale bezettingsgraad voor uw winkel in te stellen. Wanneer het maximale aantal bezoekers is bereikt, krijgt u hier een melding van. Hierdoor krijgt u de mogelijkheid om geen bezoekers meer binnen te laten tot de bezoekers die op dat moment in uw winkel zijn de winkel weer verlaten. Het benodigde vertrouwen voor uw klantenNaast het feit dat telsystemen kunnen helpen bij het uitvoeren van een actief deurbeleid, geeft het ook de mogelijkheid om uw klanten inzicht te geven in het druktebeeld van uw winkel op elk moment. Door online dit inzicht te verschaffen aan uw klanten kunnen zij de winkel op een rustig moment te bezoeken. Dit kan klanten een veilig gevoel geven. Daarnaast zal u de bezoekers voor uw winkel meer kunnen verspreiden, waardoor de kans op een rij buiten de winkel verkleind kan worden. Extra voordelen van een klantenteller Een klantenteller kan uw winkel niet alleen veiliger voor klanten en personeel maken, deze heeft ook nog andere voordelen. De inzichten die de klantenteller op termijn zal geven, geven u de mogelijkheid om het gedrag van uw klanten beter te begrijpen. Hierop kunt u bijvoorbeeld de hoeveelheid personeel in uw winkel beter bepalen, zodat u de kans verkleint te veel of te weinig personeel in uw winkel te hebben staan. Ook kunt u met deze retail analytics de indeling of looproute van uw winkel optimaliseren om zo de omzet van uw winkel te verhogen.
|